روز جهانی مقابله با بیابان زایی

خرداد ۲۷, ۱۳۹۸
552 بازدید

پروفسور پرویز کردوانی چهره ماندگار و پدر علم کویرشناسی با مهندس خلیل آقایی معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و گفت و گو کرد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، محور گفت و گوی پروفسور کردوانی و مهندس آقایی درباره استفاده از مالچ ریگی (سنگریزه) […]

روز جهانی مبارزه با بیابان زایی

پروفسور پرویز کردوانی چهره ماندگار و پدر علم کویرشناسی با مهندس خلیل آقایی معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، محور گفت و گوی پروفسور کردوانی و مهندس آقایی درباره استفاده از مالچ ریگی (سنگریزه) در اراضی کویری و بیابانی بود.
پروفسور کردوانی معتقد است با توجه به کمبود آب، بهترین روش در مبارزه با بیابان‌زایی روش مالچ‌پاشی ریگی(سنگریزه) است. وی مزایای مالچ ریگی را دایمی بودن، سازگاری با طبیعت، در دسترس بودن مصالح و ازدیاد آن دانست و گفت: به منظور سازگاری با محیط زیست در جاهایی از بیایان که امکان کار بیولوژیکی نیست مالچ ریگی کاری درست و کارشناسانه است.
در ادامه معاون وزیر جهاد کشاورزی طرح اجرایی پایلوت در منطقه بیابانی گرمسار را اقدامی شایسته و در خور توجه دانست و گفت: این طرح باید مورد پایش و ارزیابی قرار گیرد و اگر به نتیجه لازم رسیده باشد، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی استان های بیابانی، خود را موظف به اجرای این روش نوآوری شده می‌دانند.

برچسب‌ها: