لزوم ثبت سموم در سامانه مانیتورینگ سموم

اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۲
104 بازدید

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان تأکید نمود: لزوم ثبت سموم در سامانه مانیتورینگ سموم *مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی طی نامه ای بر لزوم ثبت سموم در سامانه مانیتورینگ سموم تأکید نمود. در این نامه که خطاب به کلیه مدیران ادارات جهاد کشاورزی استان قزوین و ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و […]

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان تأکید نمود:

لزوم ثبت سموم در سامانه مانیتورینگ سموم

*مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی طی نامه ای بر لزوم ثبت سموم در سامانه مانیتورینگ سموم تأکید نمود. در این نامه که خطاب به کلیه مدیران ادارات جهاد کشاورزی استان قزوین و ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نوشته شده، آمده است:

“با توجه به اینکه شرکت های تدارک کننده و فرمولاتور آفت کش های کشاورزی موظف گردیده اند که سموم تولیدی خود را در سامانه مانیتورینگ به آدرس monitoring.ppo.ir ثبت نموده و فقط به عوامل مجاز احراز هویت شده و دارای شناسه یکتای کشاورزی در سامانه مذکور تحویل نمایند. لذا پیرو مکاتبات قبلی مجددا تاکید می گردد، تمامی فروشگاه های سموم می بایست برای تهیه سموم خود از طریق سامانه مانیتورینگ اقدام و نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه در دو سطح عوامل پخش استانی به خرده فروشان( فروشگاههای سموم سطح استان) و فروشگاههای سموم به بهره بردار) کشاورزان و مصرف کنندگان نهایی) اقدام نمایند. لازم به ذکر می باشد بر اساس دستورالعمل هرگونه عرضه آفتکش ها خارج از سامانه مانیتورینگ مصداق سموم قاچاق و غیر مجاز را داشته و قابل پیگرد قانونی خواهد بود. طبق قانون افزایش بهره وری وظایف نظارت بر فعالیت فروشگاههای سموم بر عهده سازمان نظام مهندسی و نظارت عالیه با حفظ نباتات استان و مدیریتهای شهرستانها می باشد.”